Katica Tagóvoda
1089 Budapest, Vajda Péter u. 37-39.
Tel.: 323-1312
e-mail: katicaovoda08@gmail.com
web: katicaovoda.hu
Dokumentumok: házirend , pedagóiai program kiegészítés , éves munkaterv kiegészítés
RÓLUNK
Az óvoda feltételrendszerérõl
Intézményünk a Józsefváros Tisztviselõtelepén, mint bölcsõde és óvoda mûködik, közel az általános iskolához. E lehetõség biztosítja, hogy a bölcsõdébe bekerült gyermekek késõbb az óvodába, majd az iskolába is szinte azonos helyen járhatnak. E szoros közelség adja az egymásra épülõ, egymást kiegészítõ nevelõi programot.
A tisztviselõtelep, Józsefváros kertes, családi házakkal övezett, tradíciókkal rendelkezõ színfoltja, egy oly szelete a Józsefvárosnak, mely mûvészek, tudósok, politikusok, alkotó lakhelye volt, illetve most is az. Mindég éreztük a telep szeretetteljes odafigyelését munkánkra, segítõkészségét a problémáink megoldására.
Nevelésünkben nagy hangsúlyt kap az integráció, inklúzió, valamint a tehetséggondozás, melynek igyekszünk megteremteni tárgyi, személyi feltételeit. E munkánkat segíti a tudatosan felszerelt tornaterem, az EU szabványnak megfelelõ gondozott kert, illetve a jó minõségû fejlesztõ játékok, eszközök magas száma.
Gyermekcsoportjaink vegyes életkorúak, mivel fontosnak tartjuk, hogy a hozzánk bekerült gyermek családias közösségben nevelõdjön, valamint figyelembe vesszük a szülõk kérését is.
Nevelésfilozófiánk, hogy hisszük minden gyermek egyedi, megismételhetetlen szociális lény, akinek joga van derûs, szeretetteljes légkörben, elfogadó környezetben, közösségben tevékenykedve megkapni mindazokat a fejlesztõ hatásokat, melyek képességeinek lehetõség szerint legteljesebb kifejlesztését szolgálja.
Programunk célja, óvodásaink sokoldalú, harmonikus fejelõdésének a gyermeki személyiség kibontakoztatásának elõsegítése az életkori és egyéni sajátosságok, és az eltérõ fejlõdési ütem figyelembevételével.
Kiemelt feladtunk, az inkluzív nevelés, mely – a sajátos nevelési igényû gyermekek mellett a tehetséges és migráns gyermekek nevelését is érinti.
A sajátos nevelési igényû gyermekek állapotához igazodva minden olyan pedagógiai, pedagógiai célú rehabilitációs ellátás biztosítása, amely a gyermek képességeinek lehetõség szerinti legteljesebb kifejlesztéséhez szükséges (szenzoros integráció, gyógytestnevelés, fejlesztõpedagógia, logopédiai rendszeres ellátás).
A különbözõ nemzetiségû gyermekek szocializálódásának segítése nemzeti kultúrájuk ápolása mellett fontos feladatunk.
Mind e mellett nevelési programunk alapja még,
-
népünk hagyományai, jeles napok megismertetése, ápolása,
-
nemzeti, nemzetségi tudat erõsítése,
-
reformpedagógiai elemek beépítése a helyi nevelési programba (Freinet, Montessori, Drámapedagógia, Erdõpedagógi Néphagyományõrzés)
-
„Zöld Óvoda”-ként fontosnak tartjuk környezetünk megóvására nevelni gyermekeinket, valamint a Dohányzás és Drog megelõzõ programban való részvételt.
Intézményünk több elismerésben részesült, megkaptuk a Józsefváros Kiváló Intézménye, a Soros Alapítvány „Modell Intézménye”címet, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium „Családbarát Munkahely” elismerését, az Oktatási Minisztérium „Jó gyakorlat” elismerését a helyi pedagógiai programunk és az inkluzív nevelésben elért eredményeink miatt. Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium „Zöld Óvoda” elismerését.
ÉLETÜNK
Óvodánk, a Katica Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsõde elkötelezi magát minden belsõ és külsõ tevékenységében, hogy partnerei igényeit minél szélesebb körben törekszik kielégíteni, rugalmasan alkalmazkodva az intézményünket érintõ kihívásokhoz.
Célunk, elsõsorban a kisgyermekek igényeinek való megfelelés, és érdekeik szolgálata.
Az általános alapok fejlesztésén túl fontosnak tartjuk a tehetséges gyermekek felismerését, fejlõdésük elõsegítését, támogatását, egyidejûleg a részképesség lemaradással küzdõ, illetve a sajátos nevelési igényû gyermekek felzárkóztatását.
A gyermekeket olyan ismeretekhez való juttatását tûzzük ki célul, amely segíti õket az iskolai életbe való zökkenõmentes beilleszkedésben.
A gyermekek megsegítése feltételezi, hogy állapotuk elemzése során megismerjük gyengéiket, felfedezzük erõsségeiket, fejlesztésük csak ennek alapján indulhat el, feltételezve a vizsgálati tapasztalatok és a fejlesztési folyamat elválaszthatatlan egységét. Minden nap sikerélményhez kell juttatni minden cigány gyermeket. Ízlésüket állandóan formálni kell, valamint önismeretüket, önkritikájukat, értékítéletüket, igazságérzetüket is. Fontos a pozitív megerõsítés!
Gyermek-pedagógus kapcsolatnál fontos –
a gyermekre odafigyelõ, neki támaszt és modellt nyújtó pedagógusi magatartás,
a jó csoportlégkör megteremtése (egymásra figyelés, közös és egyéni beszélgetések, közös élmény, közös döntés),
együttes pozitív élmények rendszeres biztosítása,
önállóság lehetõvé tétele, a felelõsség fejlesztése,
baráti kapcsolatok segítése, személyiség formáló hatásának hasznosítása, kapcsolatainak tudatos alakítása,
együttélés nyugodt, biztonságot adó normák, szabályok alakítása, betartása,
együvé tartozás hagyományainak megteremtése, ápolása, továbbfejlesztése.
|